söndag 6 januari 2008

Tutorial: RSS-flöde på sidan av din blogg

Jag har börjat använda en funktion som heter TwitterFeed som gör att jag kan publicera min Facebook-status på min Twitter som i sin tur publiceras lite överallt, som min blogg, webbsida andras sidor etc..

- Hur? Tja det är inte helt busenkelt, men om du vill ha en light-variant kan jag tipsa om att fixa ett RSS-flöde på sidan av din blogg. Feedsen som du ska publicera finns på Facebook i din profilsida.

  1. Gå in på din Mini-feed i din profil på facebook. Det är där det står om du lagt till nån som kompis eller om du har uppdaterat din status.
  2. Klicka på see all.
  3. Klicka sedan på status stories, den finns på högersida och klicka sedan på My Status med rss-ikonen.
  4. Kopiera den adressen.
  5. Öppna blogger i ett nytt fönster.
  6. Logga in och gå in på instrumentpanelen för layout. Bland sidelementen finns det en funktion som heter RSS-flöden.
  7. Klistra in den adressen som du fick upp på Facebook.

Klart! Du har nu din facebookstatus på din blogg. Rätt så enkelt dessutom.

Inga kommentarer: